يوم ميلاد الإنسـانة ديا


سيداتى آنساتى سادتى .. هدوء شوية عاوزين نقول الكلمتين ونخلص
أيها المدونون والمدونات .. الإنترنتيون وايه .. مش عارف اقراها دى

الإنترنتيات يا استاذ
ايوة اللى بيقول عليه ده
معاكم المذيع المبجل المحترم كاميكازافندى سيف الدين اللى مكانش حد عارفنى المرة اللى فاتت ..
واكيد محدش هيعرفنى المرة دى خالص عشان عامل مذيع بقا .. وهدوم تنكورية كمان … حلوة صح ؟ .. طول عمرى شيك ومش عاوز اعقدكم …

المهم هنذيع لسيادتكم النهاردة الحفلة التنكرية الكاميكازية بنماسبة الاحتفال بيوم ميلاد البنت صاحبة المدونة ديا

نفتح الإضائة الخافتة يا ريس؟

أفتح يا عمنا

كان ياما كان .. يا سعد يا إكرام وما يحلى الكلام إلا بذكر النبى عليه الصلاة والسلام

عليه الصلاة والسلام

فى يوم من ذوات الايام .. فجر يوم السبت 25 يناير من وااااااااحد وعشرين سنة .. جائت الى هذا العالم الفسيح ( اللى اضيق من خرم الابرة ) طفلة صغننة مسمرة شوية .. حجمها قد كف الايد .. مكنتش باينة من اللفة اصلا .. تتغذى على اللبن والسيريلاك وموطنها الاصلى حضن ماما

وفاتت سنيييييييين وايااااااام

ايام تشيلها وايام تحطها

لغاااااااااااااااااااااية

ما لاقت نفسها بقت 21 سنة

مرررة واحدة ومش على اقساط كمان

صــــدمـــــة

لما عرفت كان هيوغمن عليها على طول

النونو اللى كان فى اللفة بقى إنسان راشد وعاقل ومسؤل عن تصرفاته

لا حول ولا قوة الا بالله

ومن ساعتها يا سادة اصبح موطن هذه الإنسانة الاصلى بيت ابوها .. وتتغذى على النسكافيه والكابتشينو.. وتعانى من الدكاترة بتوع الكلية

هيييييييييه دونياااااااااااااااااااا

دنيا غرورة ياسد احمد

صادق ياعم الكاميكازييين

بس ياد انت بقا

————————
أعزائى الحضور

وبهذه المناسبة الكاميكازية قررنا نحن كاميكاز افندى سيف الدين أن نحتفل بها فى مدونتها الغامقة دى فى وسط حلفة تنكرية كاميكازية

وستنتضلوا إذاعتنا الكاميكازية مع مدونتها الإنسانية لنقل هذا الحدث الكاميكازى الإنسانى العالمى
وفى وسط هذا الزحام من المدونين والانترنين وصديقاتها واقاربها .. ظهرت هذه الانسانة وهى قادمة إليكم حالاً

———————
يلا بقا الناس مستعجلة
طيب طيب
تعالى يا إنسانة مدونتك ومطرحك
إدخلى برجلك اليمين سن الواحد والعشرين وكل سنة وانتوا طيبين

بسم الله الرحمن الرحيم .. هى سنة واحد والعشرين ملها مضلمة اوى كدة ليه .. هو مافيش حد هنا ولا ايه ؟ يا اهل الله ياللى هنا
إنتى بتنادى من بير السلم
بس بقا فضحتونا

مليتوا البلد
—————-
ها يابنتى .. فى المناسبة دى تحبى تقولى ايه؟
بصراحة انا

أيوة ايوة مفهوم مفهوم

هو انا نطقت

ايوة عارف هتقولى انا مبسوطة اوى مريسى خالص والكلام إياه ده

مش فاضيين لتضييع الوقت ده يا ماما ورانا شغل .. بنتعب ساعدونا بقا

( يرجع يبص تانى للكاميرا وعلى وشه ابتسامة بلهاااء )

المهم الجماهير نفسها تعرف ايه الهدايا اللى جاتلك

هو فى الحقيقة انا

واخد بالى واخد بالى

يابنى انا ماتكلمتش

منا عارف اللى فيها … محدش عبرك زى كل سنة طبعاً

هههههههه إنت رخم على فكرة .. وبعدين عبرونى (صورة واحد مطلع لسانه) ومش هقولك جالى ايه

هههههههه

————————–

ايه شعورك بعد ما بقيتى 21 سنة ؟

الحقيقة جوايا إحساس مش عارفة اوصفه .. حاسة إنى كنت صغيرة ومرة واحدة قلولى انتى دلوقتى كبيرة ومسؤلة رسمى

بس من معاميق معاميقى بحس انى حد عجوز اوى .. كهل كدة ويلا حسن الختام … بس برضه فرق لما تحس إنك عجوز ولما تبقى عجوز فعلا

إنتى هتتفلسفى .. ايه الناس دى؟. .. يابنتى انا قصدى اسألك يعنى انتى مبسوطة ولا زعلانة؟؟

هو انا مبسوطة وزعلانة فى نفس الوقت

مبسوطة لان الحمد لله هانت السنين بتعدى عشان الواحد يخلص وربنا يارب يرزقه حسن الختام .. معقول اعيش 21 سنة تانى؟؟؟… ربنا يخرجنا من الدنيا دى على خير

وزعلانة لان مش عارفة هل طول الـ21 سنة دول رضيت فيهم ربنا ولا لا .. وحسابى عليهم عامل ازاى

ربنا يستر

وزعلانة اوى بقا عشان حاجة تانية ياريت لو تسمحلى اقولها قدام الكاميرا

إتفضلى اما نشوف اخرتها

زعلانة عشان المجتمع هيبتدى يحطنى فى برواز انا كنت على طول بعيد عنه ومبسوطة انى بعيدة

برواز إنتظار العريس اللى فى السكة .. يقعدوا كلهم كدة بعداد ويعدواا عليا أكنها حلبة مصراعة

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

STOP

ترمى من اقرب شباك

غير صالحة للإستخدام الآدمى

أصبحت كائن حى بيعض

>

يانهار ابيض للدرجة دى

واكتر يا كابتن.. امبارح صحبتى بتقولى : كل سنة وانتى طيبة .. اهلا بيكى فى سن العنوسة

قولتلها : عنوسة؟؟؟ هو انا لحقت؟؟؟

قالتلى : طبعا يابنتى ده سن النضوج والعنوسة .. معروفة يعنى

خلاص يابنتى صوعبتى عليا

البعيرُ هلك خلاص… لينا رب اسمه الكريم .. عاااااااااااااااا

خلاص إنتى هتشحتى .. خدى الشكولاتة دى بقا وبطلى زن

ميرسى يا كوكو كلك ذوق .. نوعها ايه دى؟

وصلتلنا رسالة من إحدى المدعوات الكاميكازيات .. ثوانى اقراها

كل سنة وانتى طيبة يا جاسمين

اهلا بيكى فى رابطة مشجعى ما بعد العشرين

أنتم السابقون ونحن إن شاء الله بكم لاحقون

الامضاء : إيمى

إنتوا هتموتوا ولا ايه .. ايه الرابطة دى

مرسى اوى ليكى يا إيمى يا عسولة

لا بعد الشر عنهم .. وبعدين ازاى تبقى مذيع كاميكازى قد الدنيا ومسمعتش عن الرابطة

خلاص بطلى رغى بقا الناس صدعت .. مكنش عيد ميلاد ده

إنت مالك إنت .. مدونتى وانا حرة فيها .. هش عاوزين نرش ماية قدام المحل

فعلا مليتوا البلد

————————————————-

كلام جد

انا لو اعتبرت نفسى حققت اى حاجة فى حياتى فطبعا الفضل يرجع لربنا ثم لأمى ولأبويا

ولو قعدت اشكر فيهم للصبح مش هيكفى والله بجد ولولاهم مكنتش بقيت اى حاجة ، دعمهم ورعايتهم وتصبيرهم ليا فى لحظات الانهيار .. ربنا يديكم الصحة وطولة العمر

اى مدرس وأى دكتور ولو حتى علمنى كلمة واحدة فأنا بشكره جداااااااااااااااا

عاوزة ابعت تحية لأختى وربنا يقومك بالسلامة .. ولأخويا ويارب أحلامك الكويسة كلها تتحقق

صحباتى كلهمممممممممم بحبكم اوى وكل سنة وانتوا فى كل خير ياااااارب

مدونين مصر المحترمين .. بجد افدتونى كتيييييييييير جدااااااااااااااا وانا مبسوطة اوى انى دخلت عالم راقى ومثقف زى ده

اى حد دخل مدونتى وعجبته انا بشكره .. واى حد دخل مدونتى ومعجبتهوش انا برضه بشكره

واى خد مدخلش مدونتى من اصله بشكره .. لان التدوين المحترم أفادنى كتيير جدا

ربنا يكرمكم كلكم وكل واحد نفسه فى حاجة تتحققله إن شاء الله

يارب السنين الى فاتت زى ما كانت سنين ظلام فى مجالات كتيرة يارب السنين الجاية تنور على إيدينا إحنا اللهم امين

————————–

رجاء خاص

الحفلة تنكرية بتعليقاتكم .. اى حد يكتب تعليق يكتبه بلسان حد تانى غيره من إختياره هو

اى شخصية .. كرتونية ، تاريخية ، أدبية ، سياسية .. اى حاجة ولو حتى جماد ونبات وحيوانات ولو حتى بلوجر تانى .. إنتحل شخصيته واعمل نفسك هو … ممكن الشخصية دى تبقى مهمة بالنسبالك وغيرت فيك كتير .. فياريت تقولنا سبب اختيارك للشخصية دى

واللى هيكتب تعليق من غير ما يتنكر فى شخصية حد تانى مش هياكل جاتو

صحباتى بتوع الجامعة إياك حد يتنكر فى دكتور من الدكاترة عشان منخسرش بعض وقد أزعر من انذر

——————————

شكر خاص

لصاحبة الفكرة التنكرية … ياسمين الحرة
هى طلبت إنها ماتتنكرش .. اوبجيكشن

هتتنكرى يا حرة ومانتيش حرة

ههههههههههههههه

————————————

رغيت كتير اوى واكيد جوعتوا .. يلا يا كوكى وصلهم للبوفيه جمب ماى كومبيوتر على ايديك اليمين

إتفضلوا إتفضلوا

****

كاميكاز .. تعالى هنا .. بقولك ايه

اللى ياخد اكتر من حتة جاتو واحدة اكتبلى إسمه فى ورقة

مش مال سايب هو

اهلا اهلا منورين والله

اتفضلوا على البوفيه الخير كتير الحمد لله

وقال على رأى المثل

العيش مخبوز والمية فى الكوز

>

المذيع : كاميكاز سيف الدين

أم الفصاد : إنسانة

حد منعرفوش

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: