شوفتونى لما هيست؟؟؟

صحيت الصبح وفطرت
.
وفى المواعين غسلت
.
وبعدها فى الصالة وضبت
.
سلطة طحينة وخضرا وعملت
.
وبعدها شلت وهشكت

.
واديت الرضعة للبت
.
وبعدها اكلت
.
وعمايل الشاى ماخدتش وقت
.
وفى البطيخة قطعت
.
وعلى اختى غلست وصحيتلها البت
.
وروحت انا فتحت النت
.
بصيت ع المدونة وبحلقت
.
وفى كاميكاز الكسلان زعقت
.
وفى التراب اللى على شبابيك المدونة نفضت
.
وزهقت من الواد كاميكاز ومن النت وقفلت
.
الدنيا حر اوى وتعبت
.
وماية النيل كلها تقريبا شربت
.
وبعدها تنحت وتايست
.
وخدت بعضى ونمت وأنتخت
.
بعدها صحيت
.
وللمغرب وبعده العشا صليت
.
وغايرت للبت ومعاها شوية لعبت
.
وللعشا بتاع بابا حضرت
.
ولبست ومن تانى هشكت
.
وخدت اختى وبنتها وخرجت
.
ولبيتها وصلت
.
ورجعت تانى وفى الميكروباص ركبت
.
وشوية فيروزيات كدة سمعت
.
ودخلت العمارة وفى الأسانسير ركبت
.
طنط جارتى سألتنى ع الكلية وضحكت
.
بصيتى كدة وقالتلى عقبال العريس يابنت
.
بصراحة اتكسفت
.
وقفت الأسانسير و على البيت دخلت
.
لاقيت بابا عايز الجرنان ولتانى مرة نزلت
.
ومالقتش الجرنان ورجعت
.
وفى الأسانسير تانى ركبت
.
وركب كمان عمو الحاج جوز طنط
.
سألنى ع الكلية بردو وقالى عقبال العريس بقا يابنت
.
تانى مرة بقا اتفقعت

.

اصل عمو ده كل مايشوفنى يقولى مافيش عريس فى ايديك ليه يابنت؟؟
.
تقولش بيوزعوهم فى حتة وانا مروحتش وكسلت؟
.
رحت كاتمة فى قلبى وسكت
.
ووقفت الأسانسير وعلى البيت جرى دخلت
.
كنت جعانة بس طنشت
.
وفى الغسيل نشرت وطبقت

.
ورجعت تانى فتحت النت
.
رديت ع التعليقات ومع صحابى شايتت
.
وفى الكلام العجيب ده كتبت
.
وعملته قال ايه بوست
.
ظبطت فيه كدة ورتبت
.
وحطيتله صورة كمان ونشرت
.
كاميكاز رفضه وانا صممت
.
اتخانقت معاه واتعاركت
.
وسيبتله المدونة وطفشت
.
ومش انا اللى بكتب دلوقتى دى عفريتة الست
.
لما شوفتها خوفت منها وهربت
.
معلش يا جماعة اصل انا هيست
.
وللكلية خلصت
.
وحاسة بملل واحباط فيظع اما تعبت
.
اسيبكوا دلوقتى بقا لحسن انا اتخنقت وهنجت
.
ونعست اوى وكان زمانى نمت

Leave a Reply

